ray park

Güell parkGüell park

Ezután a Güell parkba indultunk, ahova belépve mintha egy mesekönyv lapjai elevenedtek volna meg a szemünk előtt, a színes, mozaikos tereknek, a hatalmas pavilonoknak, a két mézeskalács házikónak és a rengeteg különféle növénynek köszönhetően. Megcsodálhattuk…

ParkBécs, Kurpark Oberlaa, SzG3

Miután már többször voltunk Bécsben, olyan helyeket is felvehettünk a látnivalók listájára, melyeket korábban vagy nem ismertünk, vagy nem tartottunk érdemesnek meglátogatni a nagyobb látnivalók előtt. Ez a park abba a listába esett bele, amelyeket korábban nem is ismertem…

ParkKassel, Staatspark Karlsaue, Insel Siebenbergen - Blumeninsel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely az egyik legszebb, ahol Kasselben jártam. Amúgy a Staatspark Karlsaue része, de annyira egyedi, hogy külön fogok foglalkozni vele. A parknak az Orangerie-vel szembeni végében található. Nem tudom, hogy…

ParkLednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott…

ParkMünchen, Schloss Blutenburg (2022), SzG3

Miután már elég sokszor jártam Münchenben és nagyon sok mindent láttam is, most egy kevésbé ismert, de szép helyet látogattam mag. A Schlosspark Nymphenburg végétől kb 1 km-re esik nyugatra, a kastélyt és a parkját sokan megnézik, onnan egy bő negyedóra alatt el lehet sétálni ide…

ParkKassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor…

ParkKecskemét 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég direkt elutaztam egy kis fotó szafarira Kecskemétre és nagyon kellemes meglepetések értek, amit azért Mo vonatkozásában nem igazán szoktam hangoztatni (mivel alig találkozom ezzel). Ami a legjobban tetszett…

Geológia parkMünchen 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amióta kijárok Németországba, Münchenről keveset írtam. Most néhány, talán különálló beszámolót nem érdemlő helyről írok. Az utca (sugárút) a Residenz (és a Hofgarten) felől indul észak felé…

Pieninek nemzeti parkTutajozás a Dunajecen - II., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az idő nagyon jó volt (kissé borult és kb. 28-30 fok az itthoni 40 helyett), úgy döntöttünk, hogy ekkor megyünk tutajozni a Dunajecre az út alatt, egyébként végig sütötte volna a fejünket a nap (ami azért…

ParkOberschleißheim, Schloss Schleißheim, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amit most bemutatok, az az egyik legnagyobb szabású palotakomplexum Németországban. München mellett található, az északi autópályától néhány kilométerre. Könnyen megközelíthető, ingyenes a parkolás (legalábbis akkor amikor ott voltam, biztosan)…

ParkTóalmás, az Andrássy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most következzen néhány sikertelen kastély látogatás. Ezek közül az első ez a kastély volt. Itt még bosszankodni is volt okom, mivel direkt utána néztem az interneten, hogy meg lehet-e látogatni Őket, mivel tudtam…

ParkMünchen, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam…

Nemzeti parkCalp

Costa Blanca közepén található az egykori kis halászfalu, amely mára már igazi nagyvárossá nőtte ki magát. Köszönhető ez a gyönyörű partszakaszának, klímájának illetve a város szomszédságában lévő félszigetnek. Amely Penyal D'IFAC nemzetiparkká…

ParkGrác - a gráci vár (Landesfürstliche Burg), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grácban sok olyan helyet tudtam most meglátogatni, amelyeket korábban valamilyen ok (általában időhiány miatt) nem tudtam megtekinteni. Az egyik ilyen hely a gráci Vár. Az egyik érdekessége, hogy nem a Kastélyhegyen…

ParkGrác (Graz), Eggenberg kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grácban van egy igen szép kastély, ez az Eggenberg kastély. A kastély Grác külvárosában található, gyönyörű parkja van, tele szelíd pávákkal. Az egyik odaült a feleségem mellé a pad támlájára. A kastély története: Az…

ParkNagykovácsi, Teleki-Tisza kastély, SzG3

Érdekes helyre bukkantam a Google Maps-on. Nagykovácsiban van egy kastély kastélyparkkal. Ez a Teleki-Tisza kastély. A honlap szerint meg lehet látogatni, bár maga a kastély alapvetően rendezvény központként működik, a Magyar Cserkészszövetség tulajdonaként. A nyitva…

Nacionalni park plitvička jezeraVelike kaskade - Plitvicei-tavak

Sokan a nagy vízesést tartják a Plitvicei-tavak Nemzeti Park legfőbb látványosságának, de szerintünk ez a hely érdemli ki ezt a címet. A Gavanovac-tó itt ömlik bele számtalan vízesésen keresztül a Kaluderovac-tóba, amely már csak 503 méteren fekszik…

St. James’s ParkSzent James Park

A Szent James parkon átsétálva szerettünk volna eljutni a Buckingham Palotáig, amit némileg nehezített a szabadon mászkáló állatsereg, és az is, hogy lépésenként meg kellett állni fotózni, mert mind aranyosak voltak. A St. James Park, magyarosabban…

Nacionalni park plitvička jezeraVeliki slap (Nagy Vízesés) - Plitvicei-tavak

Az itt található táblán olvasható: Ön Horvátország legmagasabb vízesése előtt van. A Nagy Vízesés magassága 78 méter. Magasságán kívül ez a vízesés a többitől keletkezésével is különbözik. Tudniillik…

Domus parkolóIndulás a Domus parkolóból

Szombaton délután négy óra körül indultunk el a hatalmas, csodaszép lila buszunkkal, és egészen másnap délig meg sem álltunk Belgiumig. Azért persze nem kevés benzinkutat látogattunk meg útközben, és bár a legtöbbnél kellett fizetni a WC-ért, a boltjukban…

Nacionalni park plitvička jezeraSlap Milke Trnine - Plitvicei-tavak

Az úton tovább haladva érjük el a Slap Milke Trnine nevezetű vízesést, amely a Milanovac-tó és a Gavanovac-tó között található. A hely festői környezetben van, leírhatatlan, megfogalmazhatatlan, ezt látni kell, nincs mese…

Nemzeti parkTara kanyon

Vad, tiszta és fenséges a Tara folyó, melyet „Európa könnyeként” is emlegetnek. A hegy gyomrából tör elő északon és 140 kilométeren keresztül folyik. A Piva folyóval egyesül, és így a Drina keletkezik belőlük, mely a Balkán egyik leghosszabb…

ParkBudapest, a Várkert Bazár átadása 2.0, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A 4 napos önfeledt működés után a Várkert Bazár bezárt és most, augusztus utolsó hétvégéjén nyitotta meg a kapuit (látszólag) véglegesen. A nagy tömegre való tekintettel a Vár Tabán felőli oldaláról közelítettük…

Parkforrás-kolonnádKarlovy Vary

Karlovy Vary - Karlsbad (D), Carlsbad (Eng) A gyógyforrásairól lett világhíressé ez a város, amelyet még IV. Károly alapított a XIV. század közepén. A legenda szerint akkor fedezte fel ezt a különleges helyet, amikor vadászat közben az egyik kutyája beleesett egy meleg vizű forrásba…

ParkSalzburg, Schloss Hellbrunn, SzG3

2. nap. 2. helyszín: Salzburgról azt lehet tudni, hogy alapvetően érseki város. 1612-ben az akkori salzburgi érsek megbízást adott egy új érseki székhely kialakítására. Ez lett a hellbrunn-i kastély a kastélyparkjával. Alapvetően nyári rezidenciának szánták, de…

ParkFót, a Károlyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha eddig csak fanyalogtam a budapesti és környéki kastélyok miatt, akkor a fóti Károlyi kastély esetében ki kell jelentenem, ez lenne az ideális Budapest (környéki) kastély. Persze soha sem lesz az (soha se mond…

Oszd meg ezt a keresést: ray park